Tilbud om koronavaksine til barn

Viktig melding til alle på 7.trinn og ungdomsskolen:

Ungdom mellom 12 og 15 år kan nå få tilbud om to doser koronavaksine. Det er også mulig å få første dose for de som ikke har fått det. 27.januar er det vaksinering i Bjerkreimshallen fra 08-15.45. Mulighet for timebestilling via ReMin,  eller dropin. I tillegg mulighet for vaksinering hver torsdag mellom 15 og 15.45 på legekontoret.

Viktig at alle under 16 år må ha med skriftlig samtykke fra begge foresatte (der det er felles foreldreansvar). Skjemaet finner dere hos FHI.  Skjemaet kan du også  hente på kommunehuset.

Mer informasjon på Bjerkreim kommunes nettsider eller fhi.no

Viktig informasjon til 1.-6. trinn

• Barn mellom 5 og 11 år har nå mulighet for koronavaksine dersom foreldre ønsker det.
  • 27. januar er det vaksinering i Bjerkreimshallen fra 08-15.45. Timebestilling via ReMin.
  • Andre tidspunkt er mulig etter avtale, men barn under 12 år kan ikke komme på dropin.

Viktig at alle under 16 år må ha med skriftlig samtykke fra begge foresatte (der det er felles foreldreansvar). Samtykkeskjema finner du hos Folkehelseinstituttet. Dette kan også hentes på kommunehuset.

Mer informasjon på Bjerkreim kommunes nettsider eller Folkehelseinstituttet