Nytt gruppetilbud for skolebarn til høsten

Mamma og pappa bor ikke sammen

Helsestasjonen arrangerer gruppetilbud for barn som har opplevd samlivsbrudd. Det er tenkt som en støtte til barn og foreldre som er i en vanskelig situasjon. Gruppene blir arrangert i skoletiden.

Gruppene er et fristed hvor det er mulig å snakke om alt man ønsker uten å være bundet av lojalitet eller hensyn til andre. Gjennom å være sammen med andre i samme situasjon kan barnet få hjelp til å håndtere tanker og følelser, uavhengig av hvor lang det det har gått siden samlivsbruddet.  De kan dele erfaringer og gi og ta i mot støtte.

De voksne fra helsestasjonen som leder gruppen har taushetsplikt. De har kompetanse til å snakke med barn om vanskelige følelser og tanker slik at de kan mestre en utfordrende livssituasjon på best mulig måte.

Ønsker du å delta i gruppetilbudet eller har du spørsmål kan du ta kontakt med helsesykepleier eller familieveileder på helsestasjonen.

Kjellaug: kjellaug.torstensen@bjerkreim.kommune.no  tlf 400 01 159

Elin: elin-ramsland.friestad@bjerkreim.kommune.no tlf 404 44 920